Co je u nás nového

Aktuality o dění v naší společnosti, informace o tom, kde nás můžete potkat a další zajímavosti. Archiv novinek

Zobrazit: Vše HCM CPM DWH R&A Big Data Aplikace Ostatní

Žádné novinky pro tuto kategorii nejsou k dispozici!

ilustrační obrázek

Watson Analytics

Duben 2017|RAA

Srdečně Vás zveme na webinář, jehož hlavním tématem je představení a ukázka Watson Analytics na základě skutečných dat z retailového obchodu. Již 27.4.2017 11:00 - 12:00!

Srdečně Vás zveme na webinář, jehož hlavním tématem je představení a ukázka Watson Analytics na základě skutečných dat z retailového obchodu!

Watson Analytics je analytický nástroj pro běžného businessového uživatele, který nevyžaduje žádné pokročilé statistické znalosti. Přes svoji jednoduchost je Watson Analytics schopen prediktivní analytiky, což bude demonstrováno v průběhu webináře.

Webinář se koná 27.4.2017 11:00 - 12:00.

Pozvánku s detaily webináře a odkazem na registraci naleznete zde.

ilustrační obrázek

Jsme certifikovaní na Microsoft AZURE

Březen 2017|DWH

Konzultanti Sophia Solutions úspěšně prošli zkouškou "MS AZURE - Designing and Implementing Big Data Analytics Solutions".

Konzultanti Sophia Solutions úspěšně prošli zkouškou "MS AZURE - Designing and Implementing Big Data Analytics Solutions".

Po několikaměsíčním studiu, řadě absolvovaných školení a finální tvrdé víkendové přípravě tak prokázali své znalosti v oblasti designu big data a machine learning řešení s použitím cloudových technologií společnosti Microsoft.

Získáním jedné z certifikací společnosti Microsoft otevíráme dveře spolupráci s dalším technologickým dodavatelem a posilujeme svoji pozici nezávislého technologického partnera pro stávající i nové zákazníky. Zároveň také zvyšujeme kvalifikace a znalosti našich konzultantů, aby dokázali nabídnout klientům konzultační a implementační služby na úrovni, která bude pro zákazníka představovat velkou přidanou hodnotu.

Více o získaných znalostech naleznete zde.

ilustrační obrázek

Sexy datová analytika aneb na co Vám tabulkový procesor nestačí

Březen 2017|RAA

23.3.2017 se uskutečnil unikátní vzdělávací webinář na téma Sexy datová analytika aneb na co už Vám tabulkový procesor nestačí.

23.3.2017 se uskutečnil unikátní vzdělávací webinář na téma Sexy datová analytika aneb na co už Vám tabulkový procesor nestačí.
První částí webináře provázel náš host Jan Tichý (www.jantichy.cz), který analýze dat zasvětil svou bohatou a úspěšnou kariéru.
Jan se ve své prezentaci zaměřil na téma RFM segmentace (Recency: doba od posledního nákupu / Frequency: počet nákupů / Monetary: celkový objem utracených peněz) a nešetřil v ní konkrétními příklady z praxe.
Ve druhé části navázal konzultant společnosti SAS Institute ČR Jan Černý na předchozí obsah ukázkou práce s daty při RFM segmentaci přímo v prostředí nástroje pro datovou analytiku.

Pokud jste se nemohli zúčastnit našeho webináře a hledáte odpovědi na otázky

  • Jak nepřicházet o část svých příjmů špatným zacílením na zákazníky
  • Jak jednoduše vytvářet segmenty
  • Kde najít hranice jednotlivých segmentů
  • Jak rychle srovnat výsledky jednoho segmentu mezi dvěma kampaněmi a/nebo v časovém odstupu
  • Jak sestavit vyvážený segment
  • Praktické nastaveni segmentace pomocí datové analytiky,
pak nás kontaktujte na e-mailové adrese lenka.posvecova@sophias.cz a my Vám rádi zašleme záznam celého webináře.

ilustrační obrázek

Tým HCM nyní na českém trhu pod značkou AKT

Březen 2017|HCM

Sophia Solutions a AKT se dohodly na spojení sil za účelem vytvoření nového poskytovatele řešení v oblasti digitálního HR a SAP SuccessFactors na lokálním trhu – AKT Czech Republic.

Společnosti Sophia Solutions a AKT s potěšením oznamují zahájení působení AKT Czech Republic na českém trhu!

Sophia Solutions a AKT, uznávaný leader na poli digitální transformace HR v regionu EMEA se specializací na SAP SuccessFactors a Sophia Solutions se dohodly na spojení sil za účelem vytvoření nového předního poskytovatele řešení v oblasti digitálního HR a SAP SuccessFactors na místním trhu – společnosti AKT Czech Republic.

Společnost AKT je zastoupena na trzích v UK, Itálii, Izraeli, Řecku, Kypru a nyní i v České republice. AKT disponuje jedním z největších SAP SuccessFactors profesionálních týmů a má za sebou realizaci více než 100 úspěšných projektů implementace řešení SAP SuccessFactors. Tyto implementace jsou nasazeny ve více než 100 zemích světa. V tomto a příštím roce budou otevřeny pobočky na dalších důležitých trzích v regionu EMEA.

Spojení týmu Sophia Solutions specializovaného na SAP SuccessFactors a více než 100 členného týmu SAP SuccessFactors profesionálů AKT bylo provedeno v průběhu posledních několika měsíců. Díky tomu nyní můžeme nabídnout na českém trhu takovou hloubku a šíři zkušeností, kterými nedisponuje žádný jiný lokální poskytovatel.

AKT podporuje zákazníky prostřednictvím poskytování aktivního HR poradenství nejen při implementaci řešení SAP SuccessFactors, ale i při formulování HR strategie a rozpoznání skutečné hodnoty transformace HR.

Více informací o AKT Czech Republic naleznete zde.

ilustrační obrázek

Získání certifikace z oblasti IoT

Březen 2017|DWH

Náš konzultant Michal Vitoušek se s nadšením vrhl do oblasti IoT (Internet of Things/Internet věcí) a rozhodl se objevovat možnosti tohoto nejrychleji rostoucího technologického oboru současnosti.

Náš konzultant Michal Vitoušek se s nadšením vrhl do oblasti IoT (Internet of Things/Internet věcí) a rozhodl se objevovat možnosti tohoto nejrychleji rostoucího technologického oboru současnosti.

V únoru se zúčastnil prvního setkání předních světových platforem pro internet věcí v ČR pod názvem "IoT Platform meetup 2017", kde se svými produkty a řešeními vystupovali společnosti jako SAP, Oracle, Microsoft, IBM, HP, AutoDesk, Sensolus, PTC, Sigfox. Zároveň absolvoval školení v akademii CZ.NIC na téma "Internet věcí" a odnesl si znalosti o čipu ESP8266, programovacím jazyce LUA, bezdrátové infrastruktuře LoRa a Sigfox a také certifikát. Pokud máte zájem o více informací ohledně možností nastupujícího trendu IoT, kontaktujte nás.

ilustrační obrázek

Netradiční seminář - Jak lépe řídit personální náklady

Únor 2017|HCM, CPM

Seminář určený pro manažery zodpovědné za finanční řízení otevře oblast, které je věnováno z pohledu financí méně pozornosti, ale v níž přínosy pro společnost mohou být značné..

Dovolujeme si Vás pozvat na netradiční seminář, který je určený pro manažery zodpovědné za finanční řízení, obsahově se však nachází na hranici mezi financemi a personalistikou.
Personální náklady tvoří významnou položku v celkových nákladech společnosti, nástroje na jejich řízení jsou však často nedostatečné a mnohdy neposkytují dostatečné podklady pro jejich řízení.
Přijďte s námi efektivně strávit čas, přiveďte s sebou také svého personálního manažera a pojďme se společně pobavit "Jak lépe řídit personální náklady", což pro obě tyto oblasti znamená, jak:

  • řídit efektivitu investic do lidského kapitálu
  • zvýšit produktivitu práce
  • snížit fluktuaci
  • dostat personální náklady pod kontrolu
Ukážeme vám, jak na to, a jak vyčíslit finanční přínosy takového řešení.
Pozvánku s detaily naleznete zde.

ilustrační obrázek

Přátelské setkání s obchodními partnery

Únor 2017|HCM, CPM, DWH, R&A, Big Data, Aplikace, Ostatní

Jako poděkování za vzájemnou spolupráci v uplynulém roce jsme pozvali naše obchodní partnery do Divadla ABC.

Jako poděkování za vzájemnou spolupráci v uplynulém roce jsme pozvali naše obchodní partnery do Divadla ABC na komedii Listopad, v níž podal vynikající výkon Michal Dlouhý v hlavní roli.
Po skončení představení jsme se sešli v divadelní kavárně na malém občerstvení a zábava se po zbytek večera nesla v přátelském duchu a dobré náladě, ke které jistě přispělo i vtipné zpracování divadelní hry. Pro zájemce byla připravena také prohlídka zákulisí divadla, kde měli možnost dozvědět se mnoho nezveřejněných informací.
Pro všechny to byl příjemně strávený večer.

ilustrační obrázek

Jsme proškoleni na problematiku GDPR

Leden 2017|DWH

Co se skrývá pod zkratkou GDPR? Jaké dopady má GDPR z pohledu informačních systémů na Vaši společnost? Jak Vám můžeme být nápomocni?

Nařízení Evropské Unie o ochraně osobních údajů (GDPR - General Data Protection Regulation) se dotkne mnoha společností, které osobní údaje pro různé účely a v různém rozsahu v rámci svého podnikání zpracovávají. Zde jsme pro Vás vybrali několik důležitých bodů, které si vynutí u většiny společností zásah do stávajících vnitřní procesů a tedy i do informačních systémů, které tyto procesy podporují.

ilustrační obrázek

Řešení pro nábor

Leden 2017|HCM

Jak může pomoci náborářům vhodné SW řešení si přečtete v článku Ivy Lackové.

Aktuální situace na českém trhu pracovních sil se přitvrzuje - náboráři si stěžují, že nemají žádné uchazeče o pozice a to i přesto, že významně slevili ze svých původních nároků. Jaké jsou cesty, jak tuto situaci řešit a jak eliminovat případnou ztrátu kandidáta, kterého již mají náboráři v hledáčku, se můžete dočíst ve článku kolegyně Ivy Lackové zde.

ilustrační obrázek

Jsme akreditovaným partnerem IBM pro platformu Cognos TM1

leden 2017|CPM

Společnost Sophia Solutions, s.r.o. splnila kvalifikační kritéria a stala se akreditovaným partnerem IBM pro produkt Cognos TM1.

Společnost Sophia Solutions, s.r.o. splnila kvalifikační kritéria a stala se akreditovaným partnerem IBM pro produkt Cognos TM1.

Součástí kvalifikačních požadavků pro získání akreditace a pro přesun do vyšší úrovně partnerství se společností IBM bylo získání technických certifikací pro technologii Cognos TM1.

"Získaná akreditace potvrzuje dlouhodobou kvalitu našich služeb a expertní znalosti našich konzultantů a zákazníkovi tak umožňuje orientovat se na trhu při hledání kvalitního a spolehlivého partnera pro řešení svých potřeb a požadavků v oblasti finančního řízení", říká Vladislav Hanák, team leader pro oblast řízení výkonnosti a efektivity podniku.

Mezi další hodnocená kritéria kromě absolvování testů patří prokázání úspěšných implementačních projektů, získání referencí a zákaznická spokojenost.

"V poslední době máme za sebou několik úspěšných realizací plánovacích a analytických systémů postavených na platformě Cognos TM1. Naši zákazníci si tuto technologii chválí a s modernizovaným plánovacím systémem jsou moc spokojeni. Rozšiřování odborných znalostí zároveň prohlubuje naši dlouholetou spolupráci s technologickým partnerem", dodává Hanák.

Sophia Solutions dlouhodobě spolupracuje s IBM, jedním z největších poskytovatelů řešení a služeb informačních technologií na světě s dlouhou tradicí inovací, a nabízí její moderní technologickou platformu jako jedno z možných řešení pro zákazníky v oblasti plánování a analýz.
XENIE

IBM Cognos TM1

IBM Cognos TM1 je nejmodernější platforma pro firemní plánování pokrývající celý plánovací cyklus, od stanovení cílů a sestavování rozpočtů, přes reporting, scorecarding, až po analýzy a prognózy. Tato technologie umožňuje analyzovat data, vytvářet různé situační modely, včetně modelů ziskovosti na základě neustále se vyvíjecího podnikatelského prostředí. Integrovaný modul scorecard a modul pro strategické řízení vám pomohou sledovat výkonnostní ukazatele a sladit zdroje a vhodné kroky s podnikovými cíli a situací na trhu.

IBM Planning Analytics

IBM Planning Analytics je softwarová platforma pro podporu procesů plánování a forecastingu, pravidelného reportingu i ad-hoc analýz a predikcí, která je schopna zajistit transformaci všech procesů finančního řízení od určování strategických cílů, přes tvorbu detailních rozpočtů až po tvorbu sestav, vytváření záznamů s vyhodnocením, analýzy a prognózy.

IBM Planning Analytics zachází za dnes běžně dostupné možnosti automatizace procesů finančního řízení a nastavuje nové hranice využitelnosti moderních technologií pro tuto oblast. Poskytuje širokou škálu nástrojů a intuitivní samoobslužné prostředí (tzv. „self-service“ analytické prostředí) pro všechny uživatelské role prostřednictvím inovativního pracovního prostoru.

ilustrační obrázek

PF 2017

Prosinec 2016|HCM, CPM, DWH, R&A, Big Data, Aplikace, Ostatní

Úspěšnou plavbu klidnými vodami roku 2017 Vám přeje Sophia Solutions.

ilustrační obrázek

Vladimír Kozelka obsadil 1. místo v IBM Top Gun

Prosinec 2016|HCM, CPM, DWH, R&A, Big Data, Aplikace, Ostatní

Velký úspěch na týdenním školení společnosti IBM!

Náš kolega Vladimír Kozelka byl vybraný jako účastník týdenního školení společnosti IBM s názvem „IBM Top Gun“, které se tento rok pořádalo i v Praze.
Jedná se o náročné týdenní školení rozdělené do unikátních tematických celků, jehož se účastní obchodní zástupci IBM a vybraných obchodních partnerů z celého světa.
Účastníci absolvují řadu přednášek, seminářů, ale i testů a bodovaných prezentací zvolených obchodních strategií. Jeho cílem je zvýšení prodejních a technických dovedností obchodních profesionálů v oblasti IT. Vladimír se při průběžném denním vyhodnocování testů umisťoval na předních příčkách a v závěru tohoto vzdělávacího programu obsadil 1. místo z celkového počtu 55 účastníků. Gratulujeme k úspěchu!

ilustrační obrázek

Výzvy pro moderní HR

Listopad 2016|HCM

Jaké jsou výzvy pro moderní HR si můžete přečíst v článku Pavla Jirůtky.

"Již delší dobu probíhá posun v přístupu od dřívějšího vnímání zaměstnanců jako zdrojů k modernějšímu přístupu, který na zaměstnance pohlíží jako na kapitál", říká v rozhovoru pro HR Fórum Speciál Pavel Jirůtka, team leader skupiny HCM. Jakým směrem se postavení HR ve společnostech vyvíjí a jakým způsobem může být konzultační společnost při transformaci HR nápomocna si můžete přečíst zde.

ilustrační obrázek

Analýza a vizualizace dat - rychlá cesta k informacím

Listopad 2016|DWH

Vizuální interpretace dat nemusí být považována jen za "třešinku na dortu"...

Vizuální interpretace dat nemusí být považována jen za "třešinku na dortu" zákazníkova BI řešení, bez kterého se při rozhodování jednoduše obejde. Nad otázkami kolem běžného využití analýz a vizualizace dat se v rozhovoru pro časopis ComputerWord zamýšlel kolega Jiří Bohuslav, managing consultant a team leader skupiny DWH. Celý rozhovor je k dispozici zde.

ilustrační obrázek

HR konference Světová laboratoř lídrů

Listopad 2016|HCM

2.11.2016 Sophia Solutions jako jeden z partnerů vystoupila na HR konferenci Světová laboratoř lídrů.

Kolegyně Iva Lacková, senior konzultantka pro oblast HCM, ve své prezentaci sdělila, že Průmysl 4.0 se již dostal také do HR, do HR nástrojů a strategií a s tím je třeba přistupovat ve vztahu k nového personálního systému, jež by se měl budovat na základě dlouhodobých cílů (5 – 10 let). Co od nového systému zejména požadovat? Dle potřeb modulární systém a uživatelskou přívětivost. „Nový HR systém má sloužit nikoliv jen personálnímu oddělení, ale všem zaměstnancům napříč celou společností“, zdůraznila Lacková. Od nového systému se musí dále požadovat vícejazyčnost a možnost aktualizace systému zahrnutou již v pořizovací ceně. Dodavatel by pak měl mít nejen technologické know-how, ale i odborné znalosti v HR a HR procesech. „Personální systém musí pokrývat veškeré HR procesy, včetně například mobilního přístupu, nástupnictví, stanovování cílů“, dodala v závěru svého příspěvku. Tiskovou zprávu z konference si můžete přečíst zde.

ilustrační obrázek

SuccessFactors pro 3. čtvrtletí roku 2016 - administrace

15.listopad 2016|HCM

Novinky SuccessFactors pro 3. čtvrtletí roku 2016 - 2.část (Vylepšení pro administrátory)

Strategií firmy SAP je, aby práce s jejich systémem SuccessFactors byla pro uživatele jednoduchá, bez ohledu na to, zda jej využívají coby zaměstnanci či manažeři, nebo jsou jeho administrátory. Tato strategie se odráží i v zásadních modifikacích zaváděných do systému při kvartálních aktualizacích. Na změny uživatelského rozhraní pro zaměstnance a manažery se soustředil první krátký článek o aktualizacích představených ve 3. čtvrtletí tohoto roku. Tentokrát se podíváme, jakých vylepšení se dočkali administrátoři systému SuccessFactors.

Intelligent Services

Velmi užitečnou funkcionalitou představenou v nedávné době jsou tzv. “Inteligentní služby” (Intelligent Services). Jejich základem jsou “Události” (Events) označující dokončení důležitého kroku určitého procesu, který má přesah do dalších procesů (např. začátek čerpání dlouhodobé dovolené manažerem). Na tyto „Události“ je pak možno navázat automatické změny v jiných komponentech systému (např. delegování otevřených pracovních pozic jinému manažerovi), automatické odeslání e-mailu určeným příjemcům, či nastavit proces sdílení klíčových dat s jiným systémem podporujícím související proces (např. mzdový systém). “Inteligentní služby” výrazně redukují potřebu administrátorské obsluhy systému a snižují tak náklady na jeho provoz.

S každým balíčkem aktualizací získávají uživatelé systému SuccessFactors k dispozici sadu nových „Událostí“. V 1. polovině letošního roku to byly „Události“ související s přesuny zaměstnanců v rámci firmy (změna oddělení, dočasná práce v zahraničí apod.) či úspěšným absolvováním vzdělávacích aktivit. Rozšíření “Inteligentních služeb” ve 3. čtvrtletí bylo zaměřeno na proces adaptace (Onboarding), ukončování pracovního poměru (Offboarding) a průběžné řízení výkonu (Continuous Performance Management).

Nově tedy může ukončení určitého kroku adaptace iniciovat jiné procesy související s nástupem nového zaměstnance (např. vygenerování přístupu do firemního systému, které je podmíněno absolvováním vstupního školení) či naopak odchodem zaměstnance (zablokování vstupní karty). Události související s průběžným řízením výkonu prozatím umožňují nastavit automatické odeslání e-mailu určeným příjemcům (např. nadřízenému).


Správa “Událostí”: q3

Integration Center

Administrátorské “Rozhraní pro správu integrací” (Integration Center) již není tak úplně novinkou, nicméně i jeho funkcionality se významně vylepšují. Datové položky lze nyní mapovat přímo v “Rozhraní pro správu integrací”(Integration Center), množství přenášených dat lze upravit pomocí definice filtrů. Pro integraci SAP SuccessFactors Employee Central se SAP ERP byly vytvořeny šablony a vzorová mapování, které velmi urychlují implementaci integrovaného řešení a usnadňují jeho administraci. Funkcionalita „Kontrola replikací“ (replication request monitor) umožňuje kontrolu přenosu dat a rychlé vyřešení chyb integrace.


“Rozhraní pro správu integrací” - monitoring integrací: q3

Time Administrator Workbench

Ve firmách, kde SuccessFactors využívají i pro správu docházky a absencí, získali administrátoři velmi užitečný nástroj - “Panel administrátora docházky” (Time administrator workbench). Tento nástroj jim umožní snadno a efektivně kontrolovat správnost časových záznamů a provádět případné potřebné úpravy. Ve 3. čtvrtletí na panelu přibyla záložka nazvaná „Chyby v časových záznamech“ (Time Alerts), kde administrátor může opravovat časové záznamy pro jednotlivé zaměstnance. Zobrazují se zde nejen chyby vzniklé v záznamech v SuccessFactors, ale i chyby vzniklé při přenosu záznamů z docházkových systémů či zpracování záznamů ze snímačů docházkových karet. Administrátor může na panelu zkontrolovat záznamy, opravit chyby a spustit opravný proces přepočtu časových záznamů, vše bez nutnosti přepínat mezi různými prostředími či rozhraními.

Od září 2016 mohou firmy využívající funkcionalitu „Continuous Performance Management“ umožnit svým zaměstnancům požádat kohokoliv z kolegů, se kterými na úspěšně splněném úkolu pracovali, o zpětnou vazbu. O zpětnou vazbu na plnění úkolů podřízeným může požádat i manažer.

V předchozích verzích řešení mohl manažer přidávat na agendu setkání s podřízeným pouze aktivity. Nově může přidávat i témata, která by chtěl se zaměstnancem probrat.


“Panel administrátora docházky” - záložka s přehledem časových záznamů: q3

ilustrační obrázek

Nový plánovací a controllingový nástroj

31.říjen 2016|CPM

Sophia Solutions přináší na trh okamžitě použitelný plánovací a controllingový nástroj pro oblast FMCG a velkoobchodu.

Sophia Solutions přináší na trh okamžitě použitelný plánovací a controllingový nástroj pro oblast FMCG a velkoobchodu. Pod názvem XENIE se skrývá řešení, které umožňuje rychle a snadno reagovat na změny tržního sentimentu, dodavatelských podmínek či dostupnosti zdrojů bez technologických omezení běžně používaných nástrojů na trhu.

XENIE nabízí zákazníkovi možnost modelovat nové podnikatelské příležitosti, ziskovost, cenotvorbu či zvyšování výkonnosti.

Standardizované řešení požadavků této oblasti umožňuje rychlé nasazení systému, nicméně nabízí i prostor pro nastavení individuálních potřeb a požadavků.

"Na základě zkušeností z již realizovaných projektů se nám podařilo objevit mezeru na trhu v oblasti rychloobrátkového zboží a velkoobchodu. Zákazníci jsou při plánování velmi často omezováni technologickými možnostmi tabulkových procesorů, což se projevuje v jejich snížené schopnosti pružně reagovat na změnu situace na trhu. Spojením špičkové technologie společnosti IBM a know-how firmy Sophia Solutions vznikla služba, která nabízí na trhu unikátní řešení", říká Vladislav Hanák, team leader skupiny pro oblast Řízení výkonnosti a efektivity společnosti (CPM). "XENIE pokrývá veškeré běžné potřeby v procesu plánování a modelování v granularitě produkt/zákazník a to jak na pozici manažera, tak finančního ředitele nebo obchodního zástupce", dodává Hanák.

Jaké přínosy XENIE nabízí a v čem podporuje manažery na jednotlivých pozicích se dozvíte zde.

ilustrační obrázek

Webinář Nábor v digitálním světě

27.říjen 2016|HCM

Přijměte naše pozvání na webinář 8.11.2016.

Mezi současné výzvy v oblasti náboru patří mimo jiné přehřívající se pracovní trh, rostoucí role digitálních médií a sociálních sítí a generační změny v pracovní síle. Jak v této době uspět a získat na vámi otevřené pozice ty nejlepší a nejvhodnější kandidáty?

Přijměte naše pozvání na webinář "Nábor v digitálním světě", který pořádáme ve spolupráci se společností SAP dne 8.11.2016 od 10:00 hodin. Tématem bude provázet Iva Lacková, senior konzultant ve společnosti Sophia Solutions.

Registrujte se zde.

ilustrační obrázek

Zúčastnili jsme se konference IT pro Finance se zajímavým tématem

4.říjen 2016|HCM

11.10.2016 se Sophia Solutions jako jeden z partnerů aktivně zúčastnila akce IT pro Finance.

11.10.2016 se uskutečnila každoroční konference IT pro Finance, kterou pořádaly organizace CAFIN a Controller Institut (www.itprofinance.cz).
Sophia Solutions vystoupila na konferenci s tématem "Jak dostat personální náklady pod kontrolu? aneb Vztahový trojúhelník controlling - IT - personalistika".

  • EXISTUJE vztahový trojúhelník CONTROLLING - IT - PERSONALISTIKA? ANO - personální náklady tvoří významnou, někdy až dominantní položku v celkových nákladech...
  • ALE ... Nástroje pro řízení a měření efektivity investic do lidského kapitálu jsou však často nedostatečné.
  • MŮŽE IT POMOCI CONTROLLINGU získat kontrolu nad těmito náklady? ANO - Správně zvolený a správně používaný SW nástroj pomůže získat nad těmito náklady kontrolu ...
  • A .... CO ZÍSKÁ SPOLEČNOST? významnou konkurenční výhodu!
Pokud je pro Vás toto téma aktuální a zajímavé, kontaktujte nás: Pavel.Jirutka@sophias.cz, tel. 774 101 810

ilustrační obrázek

Jediná akreditace pro implementaci SAS Fraud Framework v ČR

Září 2016|R&A

Společnost Sophia Solutions získala akreditaci pro implementaci SAS Fraud Framework.

Společnost Sophia Solutions, s.r.o. získala akreditaci pro implementaci SAS Fraud Framework. V současné době je Sophia Solutions jediným SAS partnerem na českém trhu, který je držitelem této akreditace.

"Získání akreditace zvyšuje konkurenceschopnost a důvěryhodnost společnosti Sophia Solutions na trhu. Zároveň je důkazem pro stávající i potenciální klienty o odbornosti a kvalitě našich konzultantů. Rozšiřování odborných znalostí zároveň prohlubuje naši dlouholetou spolupráci s technologickým partnerem. Získané znalosti nám velmi pomáhají při probíhající implementaci SAS Fraud Framework u našeho zákazníka", říká Pavel Pilař, team leader pro oblast reportingu a analýz.

Technologie SAS Fraud Framework poskytuje zákazníkům jedinečný přístup k detekci a prevenci podvodů.
Nástroj umožňuje správu a konsolidaci historických dat z interních a externích zdrojů pro analýzu podvodů a jejich vyšetřování.
Pokročilá správa pravidel s výkonným analytickým jádrem používá kombinaci celé řady detekčních technik. Výsledkem je nejen identifikace více podezřelých aktivit, ale zejména větší spolehlivost detekce.
Výstrahy jsou zaznamenány a seřazeny na základě závažnosti. Pro práci vyšetřovatelů slouží uživatelské rozhraní, které spolu se zachycenými incidenty přehledně zobrazuje i další související informace.
Sílu nástroje SAS Fraud Framework podtrhují integrované moduly pro text mining a analýzu sociálních sítí.

Pro další informace o SAS Fraud Framework nás kontaktujte:
Pavel Pilař, Team Leader Reporting and Analysis, tel. +420 777 101 858, pavel.pilar@sophias.cz

ilustrační obrázek

Tým Sophia Solutions vítězí!

24.srpna 2016|HCM, CPM, DWH, R&A, Big Data, Aplikace, Ostatní

V závěru prázdnin jsme bojovali na turnaji v beach volejbalu pořádaného společností DNS.

Sophia Solutions ze zúčastnila Tradičního DNS beach volejbalového turnaje trojic, který se konal 24. srpna 2016 v Beachklubu Ládví a jehož organizátorem byla partnerská společnost DNS.

Pro velký zájem našich kolegů jsme na turnaji měli dvě želízka v ohni. Jednomu z nasazených týmů se podařilo vystoupat až na nejvyšší příčku.

Vítěžný tým v akci..



Gratulujeme a děkujeme za skvělou reprezentaci!

ilustrační obrázek

Sophia Team Building

Léto 2016|HCM, CPM, DWH, R&A, Big Data, Aplikace, Ostatní

Nejen prací jsme se v létě bavili..

Jednoho letního odpoledne jsme využili teplého počasí, odpočinkového období a vyrazili na další stmelování týmu Sophia Solutions.

Místo setkání? Gutovka sportovně relaxační areál v Praze.
Aktivity? beach volejbal X lezecká stěna.

Důkladná příprava byla nezbytná...


Volejbalový tým svoji aktivitu pojal odpočinkově a spíše si užíval legrace při různých obměnách týmů.



Naopak "lezecká" skupina se k aktivitě postavila čelem a vydala se překovávat limity nejen stěny, ale v některých případech i ty vlastní :-).




Sportovní výkony nám v závěru trochu komplikovalo počasí, ale dobrou náladu nám nezkazilo.


Přestože jsme byli rozděleni na dvě skupiny dle sportovních preferencí, ve finále jsme se sešli na jednom místě - u stolu plného dobrého jídla a posilňujícího pití - doplnit tekutiny a nabrat vydanou energii.

A jelikož nás naše práce baví, došlo i přes "fyzické vyčerpání" při družném hovoru na témata pracovní, na která prostě v kanceláři "není" čas.
Už teď se těšíme na naše další "nepracovní" setkání. :-)

ilustrační obrázek

Je Talent Management výzvou současnosti?

Srpen 2016|HCM

Jak by mělo vypadat řešení pro podporu moderního Talent Managementu si můžete přečíst v článku Pavla Jirůtky.

Neustále probíhající změny ve společnosti mění pohled na pracovní sílu a kladou nároky také na práci s lidským kapitálem. Jak by mělo vypadat řešení pro podporu moderního Talent Managementu, jak v současnosti k této oblasti přistupovat představuje v rozhovoru pro časopis HR Forum Pavel Jirůtka, Team Leader HCM.

Jsou HR informační systémy na tuto výzvu připraveny?

Celý článek si můžete přečíst zde.

ilustrační obrázek

Analýza formulovaná lidskou řečí

Červen 2016|RAA

Jaké jsou nejčastější typy uplatňovaných analýz dat si můžete přečíst v rozhovoru s Pavlem Pilařem.

Jaké jsou nejčastější typy analýz uplatňovaných v podnicích, jaký lze předpokládat trend do budoucna, jak se do analytiky zapojuje umělá inteligence, jak by měl vypadat optimální BI reporting v souvislosti s nástupem mobilních technologií?

Nejen na tyto otázky odpovídal v rozhovoru pro časopis ComputerWord Pavel Pilař, team leader RAA (Reporting a Analýzy) ve společnosti Sophia Solutions.

Celý rozhovor si můžete přečíst zde.

ilustrační obrázek

Setkání finančních ředitelů CFO Congress 2016

6.června 2016|RAA

5.ročník odborného setkání finančních ředitelů CFO Congress 2016 patřil mezi další z řady konferencí, kterých se společnost Sophia Solutions v letošním roce účastní.

5.ročník odborného setkání finančních ředitelů CFO Congress 2016, konaný dne 18. 5. 2016 pod hlavním tématem (CFO)3 = Fit For Future v prostorách České národní banky, patřil mezi další z řady konferencí, kterých se společnost Sophia Solutions v letošním roce účastní.
Vystoupit s příspěvkem na téma Industry 4.0 ve financích ihned po úvodní prezentaci makroekonomického výhledu pro rok 2016 byla příležitost, kterou nebylo možné nepřijmout.

Společná prezentace Pavla Pilaře ze Sophia Solutions a Michala Kaštovského z PPF banky představila moderní nástroje ve financích, jež umožňují efektivní využívání dat, modelování vývoje a usnadňují reporting s jasným poselstvím: „Motorem 4. průmyslové revoluce jsou data, která mají novou dynamiku, rychlost a obrovský objem. Musíme je integrovat, analyzovat a následně vytvářet informace pro manažerské rozhodování. Reporting umožňuje nyní publikovat data na denní bázi. Controlling a prediktivní analýza jsou přínosem, ale nenahradí kvalitní lidi, jen dodají kvalitní podklady.“
Drobná pozornost na místě každého účastníka zvala na náš stánek ve foyer krásných prostor ČNB, kde si mohli zájemci prohlédnout funkčnost a jednotlivé komponenty zařízení z oblasti Internet of Things, konkrétně pak snímače pohybu, který zaznamenával množství pohybu v okolí stánku a odeslaná data se vyhodnocovala a zobrazovala na obrazovce pomocí analytických nadstavbových nástrojů. Druhé zařízení bylo více interaktivní a pro mnohé výzvou – zájemci měli možnost sestavit z daných komponent funkční zařízení a v případě úspěšného sestavení odeslat data mechanickým tlačítkem do další aplikace, kde se pomocí jiného analytického nástroje toto odeslání zaznamenalo a účastníkovi zobrazilo. Odměnou za splnění všech tří částí úkolu byla účastníkovi nejen tabulka výborné čokolády, ale často i radost ze zvládnutí „náročného“ zadání.

Industry 4.0 je termín používaný pro tzv. čtvrtou průmyslovou revoluci, zahrnující řadu současné automatizace, výměnu dat a výrobní technologie. To vše nabízí příležitost mít neustále k dispozici aktuální a přehledné informace, ať již se jedná o informace z médií nebo o informace ukryté v datech provozního systému. Společnost, která bude mít schopnost umět data nalézt, mít je k dispozici a bude schopna vytěžit ze svých dat maximum a správně je interpretovat získá značnou konkurenční výhodu. V moderní době je již téměř nepředstavitelné řízení společnosti bez kvalitního systému, který poskytuje přesně nadefinované přehledy provozních dat. V případě finančníků se to promítá do procesů reportingů a analýz, i do procesu plánování, finančních konsolidací atd.
Dnešní technologie nabízí finančníkům nástroje, které jim pomohou zpracovávat množství dat a předávat je v přehledné formě na základě různých požadavků na výstup.

5. ročník CFO Congress organizovala společnost Blue Events. Odborným garantem kongresu byla společnost Deloitte.

ilustrační obrázek

Finančním řízením hýbou moderní technologie…

Červen 2016|CPM

…říká v rozhovoru pro časopis Moderní řízení team leader CPM (Corporate Performance Management) v Sophia Solutions Vladislav Hanák.

…říká v rozhovoru pro časopis Moderní řízení team leader CPM (Corporate Performance Management) v Sophia Solutions Vladislav Hanák.

„Kromě zvýšené efektivity a přesnosti ve finančním řízení představuje moderní pojetí plánování i finanční zhodnocení. Investice do moderního plánování má v průměru návratnost již po několika měsících od jeho nasazení do provozu.“

Celý rozhovor si můžete přečíst zde.

ilustrační obrázek

Nový release SAP SuccessFactors

23.května 2016|HCM

Novinky z řešení SAP SuccessFactors...

V oblasti zaměřené na strategické řízení lidského kapitálu (HR) naleznete aktuální informaci o změnách, které sebou přinese nový release řešení SAP SuccessFactors. Plný výčet zašleme rádi na vyžádání nebo ukážeme na schůzce.
Vybíráme:

  • Reporting
    • prohloubení možností dashboardů - nově budou možné i linky na formuláře a zobrazení karty zaměstnance, kde bude v detailu jeho user ID
  • Continue Performance Management - jeho výstupy bude možné zobrazovat v hodnocení v Performance
  • Dashboardy verze 1.0 - budou definitivně končit v release Q4/2016, nebudou dostupné, nutno stávající dashboardy překlopit do novější verze
  • Compensation & Variable Pay - Lokalizace formulářů pro uživatele (možnost více jazykových lokalizací)
  • LMS
    • domovskou stránku uživatele lze rozšířit až o dalších 5 stránek s definovaným obsahem. Lze tak mít jednoduchou a přehlednou domovskou stránku pouze s nejnutnějším obsahem (dlaždice, odkazy). Doplňující a specifický obsah lze přidat na další stránky. Přepínaní mezi stránkami je přes záložky.
    • programy - editace Learning History, přidělení kompetencí k programům
    • Language Packs - všechny jazyky jsou nyní zákazníkům k dispozici a administrátor je může jednoduše povolit či zakázat

Více zde.

ilustrační obrázek

Sophia Solutions - Výroční konference HR, Oracle SaaS

Květen 2016|HCM

Sophia Solutions se aktivně účastní řady konferencí.

V minulém týdnu jste na výroční konferenci HR Vzpomínky na budoucnost mohli vyslechnout příspěvek team leadera HCM Pavla Jirůtky.

V tomto týdnu se s námi můžete potkat na akci společnosti Oracle Digitální transformace – otevřte si cestu k úspěchu - Oracle Software as a Service Forum – Praha, která proběhne v úterý 24. května.
Těšíme se na setkání s vámi...

ilustrační obrázek

Nový SuccessFactors guru v našem týmu

Květen 2016|HCM

Rozšíření certifikací v implementačním týmu řešení SAP SuccessFactors.

Kvalita a profesionalita služeb, které dodáváme svým zákazníkům, je pro nás prioritou. HCM řešení SuccessFactors od firmy SAP se dynamicky rozvíjí (vylepšení a rozšíření jsou zaváděna 4x do roka) a pro zákazníky je proto velmi důležité, aby implementaci tohoto softwaru i podporu řešení u zákazníků zajišťovali techničtí konzultanti, kteří jej velmi dobře znají a umí nakonfigurovat i jeho nejnovější funkcionality. Garancí takové odbornosti je SAP certifikační program pro technické konzultanty - nově máme v týmu i certifikaci na Vzdělávací systém (LMS).

Náš kolega Pavel Runt spojil praktické znalosti získané na implementačních projektech u zákazníků s teoretickými znalostmi nabytými během certifikačního kurzu a se skvělým výsledkem složil odbornou zkoušku. Našim stávajícím i budoucím zákazníkům tak Pavel navrhne a bude řídit konfiguraci SuccessFactors LMS řešení odpovídající jejich potřebám a reflektující nejnovější trendy ve funkcionalitách LMS systémů. Mezi tyto funkcionality patří automatizovaná správa povinných školení, volné vzdělávací útvary kombinující různé vzdělávací formy od e-kurzů přes interaktivní platformy pro vzájemnou interakci odborníků až po kurzy ve virtuálních či klasických učebnách aj. (blended learning). LMS od SuccessFactors umožňuje do vzdělávání začlenit prvky gamifikace (dosahování určité úrovně odbornosti na základě absolvovaných kurzů, výsledků z testů, výsledků hodnocení odborných příspěvků ap.) či zpřístupnit vzdělávací obsah externím uživatelům zdarma či v placené formě.

Toto je jen částečný výčet toho, co LMS od SuccessFactors "umí". Máte-li zájem se dozvědět, jak toto řešení naplní vzdělávací potřeby ve vaší firmě, neváhejte nás kontaktovat.

ilustrační obrázek

Pozvánka na webinář

28.4.2016|HCM

Webminář Budoucnost vzdělávání - Jana Rakušanová, Senior Consultant v oblasti HR, Sophia Solutions, 28.4.2016 10:00

Buďte "IN" v oblasti personalistiky a zúčastněte se 30minutového webináře zaměřeného na Budoucnost vzdělávání, kterým Vás provede naše kolegyně Jana Rakušanová, Senior Consultant v oblasti HR v Sophia Solutions.

Webinář se koná 28.4.2016 od 10:00.

I vzdělávání zaměstnanců podléhá trendům moderní doby a posunuje se od klasického způsobu "učebna - lektor" k novým způsobům výuky jakými jsou blended learning, sociální learning a gamifikace. Zaměstnanci komunikují a vzdělávají se průběžně a s využitím mobilních zařízení.

Získejte informace o nových metodách výuky a rozvoje talentovaných zaměstnanců, neboť oni jsou prostředkem k dosahování lepších obchodních výsledků, získání konkurenční výhody a schopnosti snadněji se adaptovat na změny. Zároveň máte možnost přizpůsobit systém vzdělávání potřebám zaměstnanců různých generací, národností a kultur a umožnit lidem s různými zkušenostmi neustále se učit a rozvíjet.

REGISTRACE NA WEBINÁŘ
Detail pozvánky a registraci naleznete zde.
Účast na semináři je zdarma.

ilustrační obrázek

Pozvánka na seminář

Duben 2016|HCM

Dovolujeme si Vás pozvat na seminář Nástroje moderního TOP manažera..

Dovolujeme si Vás pozvat na seminář určený pro všechny, kterých se dotýká oblast financí, controllingu, reportingu či plánování – finanční a obchodní ředitele, majitele firem či zástupce controllingu.

Seminář se koná ve dvou termínech, 4.5.2016 v Praze a 11.5.2016 v Brně.
Pro registrované je účast na semináři zdarma.

Detail pozvánky a registraci naleznete zde.

Těšíme se na setkání s vámi...

ilustrační obrázek

Sophia Solutions - Inspirace HR

Duben 2016|HCM

Sophia Solutions se aktivně zúčastní konference Inspirace HR.

Sophia Solutions se aktivně zúčastní konference Inspirace HR - Nové trendy v odměňování, která se koná 19. 4. 2016 v Praze.
Těšíme se na setkání s vámi...

ilustrační obrázek

Industry 4.0 v IT

Duben 2016|DWH, R&A, HCM, CPM, BigData, Aplikace

Sophia Solutions publikovala zajímavý rozhovor se spolumajitelem společnosti panem Jaromírem Lukášem v časopise Computer World.

Sophia Solutions publikovala v časopise Computer World 16/04 zajímavý rozhovor na téma Industry 4.0 v IT se spolumajitelem a zakladatelem společnosti panem Jaromírem Lukášem.

Současný trend výrazných změn, nazývaných obecným pojmem Industry 4.0, má přesah do všech oblastí, tedy i do oblasti IT. Nastupující cloudová technologie by měla být řešením problémů souvisejících s klasickými přístupy při realizaci interních IS, jakými jsou časová a finanční náročnost či množství vynaloženého úsilí.

Celý rozhovor si můžete přečíst zde.

ilustrační obrázek

Ocenění SAP MEE Partner Ecellence Award 2016

březen 2016|HCM

Sophia Solutions získala ocenění SAP MEE Partner Ecellence Award 2016.

Společnost Sophia Solutions získala ocenění SAP MEE Partner Ecellence Award 2016 za výsledky v propagaci, prodeji a realizaci cloudových řešení pro řízení lidského kapitálu (Talent Management) v technologii SAP SuccessFactors.

Cenu z rukou ředitele pro HCM Cloud Global Partner Operations MEE Franka Stracka převzal Team Leader HCM ve společnosti Sophia Solutions Pavel Jirůtka. „Věříme, že toto ocenění naší práce nám pomůže ještě intenzivněji podporovat inovativní řešení SAP na českém trhu a poskytovat našim zákazníkům špičková řešení, díky kterým mohou dosahovat vyšší efektivity a lepších výsledků při práci s tou největší hodnotou, kterou mají k dispozici – lidským kapitálem,“ uvedl Pavel Jirůtka.

Vítězové SAP MEE Partner Excellence Awards 2016 byly vybráni z rozsáhlé partnerské základny společnosti SAP. Nominace byly založeny na interních datech o prodeji, kompetencích a marketingových aktivitách.

ilustrační obrázek

Sophia Solutions na konferencích

březen 2016|HCM

Sophia Solutions se i v letošním roce aktivně zúčastní řady významných konferencí a setkání určených pro HR.

I v letošním roce se s námi můžete setkat na řadě významných setkání, seminářů a konferencí. Detlní informace budeme přinášet průběžně, nyní zde přehled:

  • 19. 4. 2016, Praha Inspirace HR – Nové trendy v odměňování
  • 19.05.2016, ČNB - Praha Výroční konference HR Know How
  • listopad 2016, Praha Konference „Světová laboratoř Leadrů“

Těšíme se na setkání s vámi...

ilustrační obrázek

Sophia Solutions se podílí na výuce

4.března 2016|CPM

Sophia Solutions se stala partnerem FEL ČVUT a podílí se na výuce předmětu CPM.

Výuka na univerzitě není jen o teorii, která je základem všeho, ale také o schopnosti teorii prakticky použít. Vhodným způsobem, jak toho dosáhnout, je uzavřít partnerství se silnými partnery, kteří zaručí jak dlouhodobost spolupráce, tak i adekvátní praktickou zpětnou vazbu do výuky. Od technologií až po konkrétní praktické problémy, které se aktuálně řeší a do budoucna budou řešit.
Například spolupráce se společností IBM z tohoto pohledu znamená, že studenti mohou nejen využívat její technologie zcela zdarma, ale společnost IBM se také spolupodílí na tvorbě a výuce některých předmětů. Jedním z nich je volitelný (doplňkový) předmět Corporate Performance Management, který je svým obsahem a zaměřením unikátní a v době jeho vzniku před šesti lety byl jediným takto zaměřeným a vyučovaným předmětem v České republice. Díky spolupráci se společností IBM se jej daří udržovat aktuální s ohledem na trendy a požadavky trhu na absolventy fakulty.
V letošním roce proběhlo několik zásadních změn, které jsou ukázkou toho, jak může spolupráce při podpoře výuky probíhat, aby z ní měli užitek nejen studenti, ale také univerzita a její vyučující. Z hlediska technického došlo ke změně způsobu využívání podpůrného SW a HW, kdy byla celá infrastruktura přesunuta do cloudu, jehož provoz plně zajišťuje společnost IBM a její partneři. Tento přesun znamená kvalitativní posun výuky směrem k samotné problematice Performance managementu, bez nutnosti věnovat zatěžující pozornost přípravě a provozu technického zázemí vyučujícími.
Z pohledu věcné náplně byl na základě doporučení společnosti IBM do výuky zapojen další partner - společnost Sophia Solutions. Sophia je dlouhodobým partnerem IBM a specializuje se na řešení zaměřená na podporu firemních procesů pro řízení a rozhodování. S oblastí Performance Management má dlouholeté zkušenosti a za sebou desítky úspěšných projektů v různých segmentech trhu. Odborné know-how Sophie bude využito nejenom v rámci výuky technologie, ale i v propojení business pohledu na problematiku plánování a rozpočtování se samotnou technologií. Za podpory vyučujících budou tyto zkušenosti do výuky aplikovány zejména v části samostatných semestrálních projektů.
Dochází tak k dalšímu zkvalitnění praktické části výuky, kdy budou studenti svá řešení vytvářet a realizovat v reálných podmínkách. Pro praxi to znamená, že absolventi mohou na řešení reálných problémů nastoupit téměř okamžitě po ukončení svých studií. Získanou kvalitu a způsobilost budou moci prokázat mimo jiné také akademickým certifikátem, který při splnění všech podmínek absolvování předmětu obdrží jako bonus od společnosti IBM.

ilustrační obrázek

Nová sekce v oblasti Reporting a analýzy

19.února 2016|RAA

V oblasti reportingu a analýz naleznete novou sekci...

V oblasti zaměřené na reporting a analýzy naleznete novou sekci, kde se můžete seznámit s technologickými novinkami, budou se zde objevovat zajímavé články, odkazy či průzkumy. Více zde.

ilustrační obrázek

Nabídka vytváření e-kurzů

17.února 2016|HCM

Sophia Solutions rozšířila nabídku služeb...

Většina společností, které mají fungující LMS systém, se potýká s obtížemi tvorby vlastního obsahu - pomocí LMS je možné velmi efektivně představit řadu nudných směrnic v papírové podobě do líbivější formy e-kurzů.
Sophia Solutions rozšířila nabídku služeb o vytváření kurzů ve standardech SCORM a AICC. Výsledný kurz spolehlivě komunikuje se standardními LMS systémy, například SAP SuccessFactors. Vstupní formát může být textový soubor, ideálně pak PPT, kdy je při převodu zachována veškerá grafika.

Pokud Vás tato nabídka zaujala, neváhejte nás kontaktovat!